De input bovenin de SC2 bij de getoonde video is traditioneel, voorgebroken betonpuin met Noors graniet 4-30 mm van hoge betonkwaliteit. Dus een input zonder brekerzand!! Als eerder genoemd, is de gevonden capaciteit ca 40 ton per uur
Bovengenoemde enorme reductie is alleen mogelijk als het uit betonpuin met SlimBreken vrijgemaakte cementhydraat in nieuw Calcium sulpho-aluminaat (nr 3) cement wordt verwerkt. Zonder uit SlimBreken vrijgemaakte grondstoffen, maar geproduceerd uit nieuwe mergel, scoort Calcium sulpho-aluminaat cementen (nr 3) slechts een reductie van 600Kton/jaar (versus 1440kton/jaar met SlimBreken).
In het voorliggende rapport wordt uitgegaan dat al het cement in betonpuin is uitgereageerd (gehydrateerd) wat bewezen niet zo is. Als deze wel meegewogen was zouden zowel de economische als ook de ecologische voordelen weleens dubbel zoveel zijn geweest.
Ook zullen de CO2 reductiekosten met €101,- per ton toenemen! Waarschijnlijk is onder invloed van de "traditionele marktpartijen" deze winnende combinatie volledig uit de latere CE Delft rapportage geschreven.
De gerapporteerde tijdtabel (tot 2050) is nagenoeg volledig ingegeven door C2CA. De prognose is dat de SmartCrusher in 2016 operationeel is in te zetten en autonoom mogelijk is in 2019.
Was het betonpuin toentertijd aangemaakt met een portland cement A en een water/cement factor wcf 0,4 dan is de hydratatiegraad maximaal 60%. Ofwel, er kan door SlimBreken minimaal 40% nieuw cement uit dat betonpuin worden bevrijd.
In december 2016 publiceerde het NRC reeds een artikel over dit onderwerp: Cementindustrie verdient miljarden aan falend emissie systeem.
Wat is de relatie tussen CO2 en de temperatuur op aarde? Weerman Peter Kuipers Munneke (NOS) legt het uit.